Klantenservice

Heb je een vraag of kom je ergens niet uit? Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact op. 

Hoe weet ik welk apparaat ik heb?

Je kan jouw modelnummer vinden op meerdere plekken.

Dit verschilt steeds per apparaat. Hieronder kan je een overzicht vinden per toestel:

Apple
Op de achterkant, het modelnummer begint altijd met aan ‘A’ – Bijvoorbeeld: A1303

Samsung
Op de achterkant of op de sticker aan de binnenkant. Het modelnummer begint met ‘SM-‘ of ‘GT-‘ – Bijvoorbeeld: SM-G920F

Sony
Wanneer u de simkaart-houder of SD-kaarthouder verwijdert, zit hieronder nog een klein wit velletje.
Als u deze uit het apparaat trekt, zal daar een modelnummer staan welke begint met een letter, gevolgd door 4 cijfers.
Bijvoorbeeld: G3121

Huawei
Op de achterkant en het modelnummer is vaak een combinatie van 3 letters, koppelteken, 1 letter en 2 cijfers. Bijvoorbeeld: ALE-L21

Heb je een ander merk? Op de volgende plekken kan je het wellicht vinden:

  • Achterkant
  • Sticker op de doos
  • Op het apparaat (instellingen -> algemeen -> toestelinformatie)
  • Factuur

Heb je het nog steeds niet gevonden? Neem dan eerst contact met ons op.

In onze zoekfunctie op de voorpagina kan je jouw modelnummer invullen. Je komt dan direct uit op het goede apparaat. Krijg je alsnog geen resultaat? Neem dan contact met ons op.

 

Moet ik onderzoekskosten betalen?

Voor normale reparaties hanteren wij geen onderzoekskosten. Wanneer het probleem op voorhand niet duidelijk is rekenen wij een onderzoekskost aan van €29,00. Deze vervalt bij reparatie.

 

Welke kwaliteit onderdelen gebruiken jullie?

De kwaliteit van de onderdelen die gebruikt worden bij een reparatie bepalen voor een groot deel je ervaring bij het gebruik van je toestel,en die moet altijd perfect zijn.

Daarom gebruiken we voor jouw toestel steeds de hoogste kwaliteit (indien mogelijk originele) onderdelen! 

Sommige fabrikanten, waaronder: Samsung, Sony, LG, Huawei, OnePlus, Nokia, Motorola en Xiaomi leveren hun onderdelen uit eigen fabriek rechtstreeks aan een groothandel. De groothandel levert deze originele onderdelen aan reparatiewinkels zoals Planet Mobile.

Het voordeel hiervan is dat we een perfecte kwaliteit reparatie kunnen leveren met originele onderdelen.

Het nadeel van reparaties met deze onderdelen is de hoge prijs ten opzichte van de prijs met een compatible (namaak/after market) onderdeel. Zo kan het gebeuren (vaak met een ouder toestel) dat de prijs van een reparatie bijna even hoog is als de aanschafwaarde van een nieuw of gebruikt toestel. Vooral de door Samsung gebruikte AMOLED beeldschermen zijn erg duur. 

Wanneer wij je smartphone of tablet van een bovenstaand merk repareren, garanderen we steeds een 100% origineel onderdeel te gebruiken. Is dat toch niet mogelijk, dan wordt dit alvorens de reparatie besproken.

Zoals gezegd ligt de prijs van originele onderdelen hoger dan die van namaak. Dat betekent dat we je niet altijd de laagste prijs kunnen garanderen, wel het beste resultaat.

Wat voor een garantie zit er op mijn reparatie?

Wij geven 12 maanden garantie op alle reparaties, zoals strepen in het scherm, touch-problemen of andere vergelijkbare problemen. Hou er echter rekening mee dat waterschade en val-schade niet onder deze garantie vallen. Op toestellen die binnenkomen met waterschade geven wij in geen enkel geval garantie.

Indien er een probleem is met jouw toestel na aankoop of na reparatie, dan kan je gebruik maken van jouw garantie. Met andere woorden is garantie alles waar je zelf niets aan kan doen als klant.

Het volgende valt wel onder garantie:

  • Er is geen beeld meer op jouw smartphone na vervanging van jouw scherm, zonder dat je jouw toestel hebt laten vallen en er is geen schade te zien.

Het volgende voorbeeld valt niet onder garantie:

  • Een maand na het herstellen van jouw scherm, laat je jouw smartphone in het toilet vallen. Aangezien dit jouw eigen schuld is, valt dit niet onder de garantie.

 

 

Moet ik voor mijn reparatie een afspraak maken?

Het is niet verplicht om een afspraak te maken. Klanten kunnen ook zonder afspraak binnen lopen. Klanten die een afspraak hebben gemaakt, gaan echter voor, wat betekend dat -in de meeste gevallen- uw toestel sneller gerepareerd wordt op afspraak. 

Indien u de dag zelf via onze webtool een afspraak wil maken, kan het zijn dat wij het benodigde onderdeel nog moeten bestellen. Om zeker te zijn of wij een onderdeel in voorraad hebben kan u ons steeds bereiken op 03 290 00 99 of via mail.

Hoe bepalen jullie de prijs van een reparatie?

We zorgen er altijd voor dat we eerlijke en transparante prijzen hanteren, wat betekend dat wij altijd een opsomming kunnen geven van de prijs die wij rekenen.

Ons tarief bestaat uit:

 

  • Arbeid en service van onze technieker
  • Het nieuwe onderdeel
  • 12 maanden garantie
  • Onderhoud van onze apparatuur, * gereedschap en overige kosten van onze winkel
Kan ik op mijn reparatie wachten?

In veel gevallen kan u wachten op uw reparatie. We laten steeds weten hoelang het duurt, onze winkel bevindt zich dichtbij een winkelstraat met genoeg andere winkels waar u een bezoek aan kan brengen tot uw herstelling klaar is.

Gemiddelde reparatietijden:

Smartphones: 30 minuten* – 1 werkdag
Tablets: 1 a 3 werkdagen
Laptops: 1 a 3 werkdagen

*Indien het onderdeel voorradig is.

Is er voldoende parkeergelegenheid aanwezig?

U kan gratis parkeren in de omgeving. Let er wel op dat u een parkeerschijf zet. (max. 2 uur)

KLANTENSERVICE

Waar kunnen wij u mee helpen?

Reparaties

Bekijk onze reparaties

Wij repareren smartphones, tablets en laptops.

Screenprotectie

Wij plaatsen de protector die past bij jouw toestel

Tempered glass / Privacy Glass

Accessoires

Wij verkopen originele kabels en adapters.

Apple / Samsung

Bel ons

03 290 00 99

Wij zijn nu bereikbaar!

Stuur ons een bericht

We reageren binnen 1 werkdag

Kom langs in onze winkel

Bekijk kaart

Winkel in Wilrijk

Planet Mobile

Jules Moretuslei 400
2610 Wilrijk

Maandag
Gesloten
Dinsdag
11:00 - 18.00
Woensdag
11:00 - 18.00
Donderdag*
14:00 - 19.00
Vrijdag
11:00 - 18.00
Zaterdag
11:00 - 16.00
Zondag
Gesloten

U kan in de straat parkeren, vergeet wel uw parkeerschijf niet.

Veelgestelde vragen

Maak een afspraak